Egyszerű élet egy bonyolult világban

Napfonat blog

Napfonat blog

Körömvirágos tündérkeksz

2022. november 09. - Shomer

3.jpg

Mit is nevezek tündérkeksznek? Minden olyan kekszet, amiben ehető virágok vannak :) Igazából az alap kekszreceptbe bármilyen fincsi virágot/virágszirmot bele tehettek, a varázslat nem marad el! Készült már bodzás és levendulás változatban is, én mindet imádom! Látványra talán ez a körömvirágos verzió a "legtündéresebb", a körömvirág szirmok nagyon látványosak, így a bodzás verzióhoz is szoktam tenni. Na de jöjjön a recept!

Hozzávalók:

  • 0,5 kg liszt
  • 15 dkg cukor
  • 0,5 cs sütőpor
  • csipet só
  • 10 ek körömvirág szirom
  • 25 dkg vaj
  • 1 tojás
  • fél citrom leve, reszelt héja

 

Én úgy szoktam készíteni, hogy először összekeverem a száraz összetevőket (liszt, cukor, sütőpor, só, virág), aztán összegyúrom a nedves hozzávalókkal (vaj, tojás, citromlé).

1.jpg

Ha ezzel megvagyunk, sodorjunk belőle nagyjából olyan vastag hengert, mint amekkora átmérőjű kekszeket szeretnénk majd. Ezt csomagoljuk be fóliába, és tegyük be a hűtőbe 2 órára.

Mikor letelt az idő, előmelegítjük a sütőt 180°-ra, a tésztát karikákra vágjuk, és sütőpapírral bélelt tepsiben 25-30 percig sütjük. A kekszeknek nem kell megbarnulnia, ha kivettük hagyjuk kihűlni, hogy megkeményedjenek kicsit.A képen lévőket én véletlenül túlsütöttem... :) 

img_20221030_121501.jpg

Én frissen szedett virágból szoktam készíteni, ha szárítottat használtok akkor aprítsátok fel a virágokat. A szép narancssárga színe szerintem remekül feldobja a szürkébb őszi napokat is, remek bekuckózni vele egy nagy bögre teával. Dobozban elég soká eláll(na), ha nem falnák fel 2 nap alatt a gyerekek! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://napfonat.blog.hu/api/trackback/id/tr717974128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása