Egyszerű élet egy bonyolult világban

Napfonat blog

Napfonat blog

Extrém minimalista kihívás tanulságai

2022. március 23. - Shomer

Hát eltelt az idő, a kihívást novemberben tartottam, most viszont március van. Miért nem írtam? Mire vége lett jött a karácsony, aztán amit az ember egyszer elkezd halogatni.... De a lényeg, hogy most itt vagyok, és ha már ígértem, megírom nektek mi történt a 30 nap alatt.

De hogy is nézett ki a kihívás? Ugye 30 napig tartott, volt egy minimalista kezdő csomagom, a ház felszerelését használhattam és emellé minden nap egy dolgot vehettem ki az eltett tárgyak közül, ha szerettem volna. A kezdőcsomagomat leírtam az előző posztomban. De felmerült a kérdés, hogy ha ilyen sok minden van a csomagomban, akkor mégis mit raktam el a plusz ruhákon kívül?

  • jóga matrac
  • edzős cuccok
  • tablet
  • millió kábel
  • fülhallgató
  • a tervezőim (igen, sajnos több van .. �)
  • tollak. ceruzák
  • festékek, hobbi felszerelés
  • matricák
  • kövek, díszek
  • dezodor
  • szappan
  • hajbavaló csattok, hajgumik
  • fésűk
  • epilátor
  • fém borotvám
  • ebook
  • smink
  • ékszerek
  • táskák

Aztán lehet maradtak ki dolgok a felsorolásból, de így már lehet egy elképzelésetek :) Sokatok szerint nem is extrém ez a  kihívás, mert 43 tárgyam volt kezdésnek, amihez 30-at választhattam, és még ott van a ház felszerelése is. De mivel nincs sehol alapszabályzata a minimalizmusnak, szerintem az így összejött 100 db alatti személyes holmi extrémnek számít, legalábbis manapság, az pedig, hogy a bútorokat, konyhai felszerelést használhattam olyan, mintha egy hotelben vagy albérletben lennék, ami felszerelt. :) Ha szerintetek nem extrém, akkor vegyétek úgy, hogy egy "sima minimalista kihívást" tartottam :D

img_20211110_104837.jpg

Egyébként úgy érzem nagyon szuper kezdő készletet raktam össze. Gyakorlatilag ruhát csak azért vettem elő, mert kedvem volt egy elrakott darabhoz. Ha úgy alakulna az életem egy két plusz dologgal simán eléldegélhetnék :) A feladatot nehezítette/könnyítette (nézőpont kérdése), hogy covidosak lettünk, és majdnem a teljes kihívást karanténban töltöttük... Így például a kezdő csomagból a táskámat egyszer sem használtam, amire nyilván ha elhagyhatom a házat valószínűleg szükség lett volna. Egyébként a kezdő csomag minden darabját használtam.

Következőnek pedig álljon itt a 30 nap alatt elővett tárgyak listája, és egy kis magyarázat melléjük.

  1. óratöltő (Első hiba... Az okosóra nem megy nélküle :D )
  2. Bullet journal (Aki nem tudja ez egy határidő napló/jegyzetfüzet hibrid. Ez a hobbim is, és egyben tartja az életem... Emiatt voltak a kezdőcsomagban lapok, de hamar káosz lett a fejemben)
  3. szappan (Igen, eddig csak vízzel fürödtem. Igazából amúgy is főleg azzal szoktam, de jólesett elővenni)
  4. türcsi (Mivel nem száradt meg az alap mikor kimostam, kellett még egy)
  5. neti kancsó (Orrmosáshoz való kis edényke. Covid...)
  6. akvarell (Kellett egy kis kreativitás)
  7. filofax (Még egy naptár... Mint mondtam, ez a hobbim, láthatóan nem voltak nagy hiányaim, hogy ezeket volt a legfontosabb elővenni :D )
  8. plusz toll
  9. -
  10. könyvcsere (Sokat olvastam. Mikor egy könyvet befejeztem elraktam és egy másikat elővettem)
  11. ecset (Az akvarell szetthez egy volt, de kellett egy kisebb is)
  12. ecset rongy
  13. vettem könyvet (Teljesen megfeledkeztem a kihívásról, és vettem egy könyvet. Egyáltalán nem bánom, szuper volt, maximum később olvastam volna el.)
  14. matrica csomag (Megint hobbi :D)
  15. szempilla spirál (Itt kezdtem hiányolni a sminket. Ritkán használok, de néha jól esik)
  16. rúzs
  17. farmer szoknya
  18. könyvcsere
  19. ünnepi blúz (Szülinapomra elővettem egy csinosabb darabot)
  20. hibajavító
  21. tablet
  22. körömlakk
  23. korongos naptár ( Egy újabb naptár... )
  24. hajkefe
  25. szövegkiemelő
  26. könyvcsere
  27. polár pulcsi (Jól esett egy melegebb darab, elég hideg lett az idő)
  28. kendő
  29. -
  30. -

 Hát ennyi. Az utolsó napokban mint látjátok, már nem is vettem elő semmit. A kihívás 15. napja körül kezdtem el frusztrált lenni. Nem azért, mert annyira hiányoltam volna bármit is. A tudat zavart, hogy ha ott van, miért nem használhatom? Majdnem abba is hagytam a kihívást, hogy hülyeség az egész. De aztán folytattam, hiszen épp ez a lényeg, ha kicsit se érzi magát kellemetlenül az ember, abban mi a kihívás?

A 30 nap alatt sokkal többet olvastam, aminek nagyon örültem. A telefonom is próbáltam "lebutítani", hogy ne vegye el az időt az életemből, és simán arra használjam, amire való, telefonálásra... De ezt hamar elengedtem, mert a karantén alatt ott volt legegyszerűbb kisfiamnak megnézni az iskolai anyagokat, ráadásul kellett, hogy tudjak kommunikálni az emberekkel, így is eléggé el voltunk vágva a külvilágtól.

És az előző poszt végén a kérdés az volt: A kevesebb több?

Az én válaszom az, hogy igen. Nem azért vettem elő a tárgyakat, mert szükségem volt rájuk, hanem azért, mert vannak.... Sokkal több időm volt olyan dolgokra, amiket szeretek csinálni, mert nem aprózódott fel a figyelmem. Mikor valamiből már többet is elővettem, akkor már plusz lépés volt eldönteni, hogy egyáltalán melyiket használjam?

Amikor vége lett a kihívásnak közöltem, na végre tudom, nem akarok extrém minimalista lenni. De mégis még 1-2 hónapig el volt rakva minden, és csak néha vettem elő dolgokat. Mostanra már kipakoltam mindent, és nagyon lomosnak érzek mindent. Jön a tavasz, itt az ideje, hogy egy kis rendet rakjak, és amit azóta se használtam, annak új otthont keressek. :) Extrém minimalista valószínűleg sosem leszek, de a minimalizálással még úgy érzem, van dolgom bőven.

 img_20211110_104934.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://napfonat.blog.hu/api/trackback/id/tr2517779022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása